DI TORE, Pio Alfredo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.502
NA - Nord America 1.155
AS - Asia 887
SA - Sud America 65
OC - Oceania 11
AF - Africa 9
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 7.632
Nazione #
IT - Italia 3.199
US - Stati Uniti d'America 1.142
IE - Irlanda 803
SG - Singapore 395
SE - Svezia 361
RU - Federazione Russa 349
DE - Germania 274
HK - Hong Kong 217
UA - Ucraina 165
CN - Cina 92
VN - Vietnam 62
GB - Regno Unito 53
ES - Italia 52
DK - Danimarca 50
FR - Francia 49
FI - Finlandia 48
NL - Olanda 39
PE - Perù 34
PH - Filippine 23
CH - Svizzera 15
KR - Corea 15
BR - Brasile 14
IN - India 14
ID - Indonesia 12
IR - Iran 12
PS - Palestinian Territory 11
TR - Turchia 11
AT - Austria 10
AU - Australia 9
EC - Ecuador 9
BE - Belgio 7
EG - Egitto 7
PT - Portogallo 7
BZ - Belize 6
CO - Colombia 6
MY - Malesia 6
CA - Canada 5
GR - Grecia 5
JP - Giappone 5
LU - Lussemburgo 5
HR - Croazia 3
PL - Polonia 3
TH - Thailandia 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BD - Bangladesh 2
HU - Ungheria 2
NZ - Nuova Zelanda 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AR - Argentina 1
CI - Costa d'Avorio 1
CL - Cile 1
EU - Europa 1
KW - Kuwait 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
MX - Messico 1
NO - Norvegia 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
RO - Romania 1
SA - Arabia Saudita 1
SI - Slovenia 1
ZA - Sudafrica 1
Totale 7.632
Città #
Dublin 802
Rome 435
Milan 223
Hong Kong 200
Chandler 176
Singapore 171
Naples 147
Boardman 99
Jacksonville 99
Bologna 77
Beijing 64
Lawrence 64
Princeton 64
Dong Ket 60
Turin 58
Salerno 57
Ogden 54
Moscow 53
Bari 52
Copenhagen 50
Wilmington 48
Cassino 42
Palermo 41
Inglewood 39
Florence 38
Ashburn 37
Helsinki 33
Genoa 32
Santa Clara 32
Brugherio 29
Chiclayo 29
Catania 28
New York 28
Lecce 25
Cagliari 24
Messina 24
Swansea 24
Verona 24
Padova 19
Brooklyn 18
Dalmine 18
Des Moines 18
Foggia 17
Perugia 17
Los Angeles 16
Pescara 16
Castellanza 15
Bergamo 14
Brescia 14
Cebu City 13
Frankfurt am Main 13
Reggio Emilia 13
Ancona 12
Campobasso 12
Reggio Calabria 12
Capoterra 11
Cava de' Tirreni 11
Cosenza 11
Monterubbiano 11
San Francisco 11
Trento 11
Aradeo 10
Como 10
Pisa 10
Acerra 9
Besançon 9
Ellicott City 9
Haikou 9
Pune 9
Rimini 9
Suwon 9
Vicenza 9
Arezzo 8
Assago 8
Caserta 8
Cologno Monzese 8
Livorno 8
Mercato San Severino 8
Modena 8
Paris 8
Pomigliano d'Arco 8
Ramallah 8
Rende 8
Ripi 8
Samugheo 8
Taranto 8
Trieste 8
Ann Arbor 7
Benevento 7
Brandenburg 7
Carpi 7
Espoo 7
Fisciano 7
Formia 7
Lappeenranta 7
Melbourne 7
Nuremberg 7
Partinico 7
Ravenna 7
Rocca Priora 7
Totale 4.218
Nome #
Intelligenza artificiale e processi educativi secondo ChatGPT 1.499
Intelligenza Artificiale e processi educativi secondo l’Intelligenza Artificiale 1.231
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti 174
Metawelt - Corpi, interazioni, educazioni 149
Docenti di sostegno, inclusione e media education nella scuola del Post-Covid 143
EMOTRACKER: EMOTION RECOGNITION BETWEEN DISTANCE LEARNING AND SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS 126
Un "punto di vista" su autismo ed empatia 100
Rappresentazione dello spazio ed egocentrismo percettivo 97
Situation awareness and complexity: The role of wearable technologies in sports science 95
Il corpo e il testo: il corpo nella realtà aumentata 92
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 84
Artificial Intelligence, Text Mining and Semantic Indexing in the Investigation of Teacher's Personal Epistemologies regarding the Concept of Inclusion 82
MADRIGALE: A multimedia application for dyslexia and reading improvement GAmifying learning experience 81
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’ experience? 78
Twisted eulenspiegel: An educational approach to role playing in the narrative contexts 77
Measuring empathy to support learning design and narrative game: A phenomenological approach 76
OGGETTI NATURALI, OGGETTI SOCIALI E INCLUSIONE: IL CONTRIBUTO DELLE NEUROSCIENZE 75
A Simplex Approach to Learning, Cognition, and Spatial Navigation: Emerging Research and Opportunities 74
The use of Video Analysis in Futsal as Tool in Physical Education and Sport teaching Method 72
SPAZIALITÀ DIDATTICHE Empatia, sistemi di riferimento spaziale, apprendimento 72
Measuring the reading abilities of dyslexic children through a visual game 70
Il Developmental Test of Visual-Motor Integration (VMI) come strumento di identificazione delle difficoltà nella letto-scrittura legate all’aspetto visuo-spaziale: uno studio pilota 70
The extended body in the teaching-learning process 69
Role Playing and Perspective Taking: An Educational Point of View 69
Ubiquità, distanza, presenza: note critiche su tecnologia e scuola primaria a margine dell’esperienza Covid-19 69
Epistemologie Latenti: utilizzo di tecniche di Intelligenza Artificiale, Machine Learning and Text Mining per indagare sulle epistemologie personali dei docenti di sostegno relativamente al concetto di inclusione Una proposta di flusso di lavoro 69
Digital Umwelt: Towards a Didactic Use of Natural Interfaces 68
Umwelt, interfacce, semplessità:premesse di un approccio bio-costruttivista 68
IKeWYSe - I know what you see: An educational ontology-driven simulation game to foster perspective-taking skills 66
Consapevolezza della situazione e processi di insegnamento-apprendimento 66
Cloud-Learning: A New System for Inclusive, Simplifying, Networked Learning 65
Educare seamlessly. Dalla visione integrata delle teorie alle esperienze della comunità pedagogica italiana. Educating seamlessly. From the integrated view of theories to the experiences of the Italian pedagogical community 65
El espacio empático en la educación: representación del espacio y empatía, de Piaget a la didáctica de la “simplicidad” 64
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface 63
Flipped Inclusion: Theoretical and Experimental Framework for an Augmented Classroom 61
PLuRALE project - Physical LiteRAcy in Lifelong Education 61
BMI e percezione dell’attività fisica: studio di correlazione 61
SPACE REPRESENTATION AND GENDER DIFFERENCES 61
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body? Toward a Digital Body Literacy 61
Education is a virus from outer space: elementi di anatomia politica 60
Il progetto “Epistemologie Latenti”: obiettivi e stato dell’arte 59
Verso un «Embodied Curriculum»: Framework concettuale e spunti operativi 59
Autism Spectrum as an Empathy Disorder 59
Spazio, movimento, prospettiva ed empatia: un prototipo di videogame didattico 59
Natural user interfaces as a powerful tool for courseware design in physical education 57
Motor activities teaching and complexity: A reversal of the classical description of the mechanisms of perception and action 56
Perception is a function of action: The sunset of computational metaphor and its implications for teaching of Physical Education 56
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling 56
La stampa 3D nell’attività didattica: stato dell’arte e ipotesi di ricerca per la scuola dell’infanzia e per il primo ciclo di istruzione 56
Emorobot: Design e sviluppo di un robot per l’interazione uomo-macchina basata sul riconoscimento delle emozioni 56
Maximising Accessibility in Museum Education through Virtual Realy: an Inclusive Perspective 55
Exergames in motor skill learning 55
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 55
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the invisible man paradigm proposal 54
Touch-screen-based assessment of fine motor skills for handwriting: a pilot study 53
Orienteering: Spatial navigation strategies and cognitive processes 52
Forme sonore in movimento -Moving sonic forms 51
Spazialità didattiche: misurare l’empatia nel processo di insegnamento – apprendimento 51
Visuo-spatial attention and reading abilities: an action game prototype for dyslexic children 51
Motor imagery as a tool to enhance the didactics in physical education and artistic gymnastic 51
Visuo-Spatial Attention And Reading Abilities: An Action Game Prototype For Dyslexic Children 50
The Significance of Situation Awareness in Education: Being Aware of What We Learn in Handbook of Research on Cloud-Based STEM Education for Improved Learning Outcomes - (a cura di Lee Chao) University of Houston - Victoria, USA 50
MOTOR LEARNING IN SPORTS SCIENCE: DIFFERENT THEORETICAL FRAMEWORKS FOR DIFFERENT TEACHING METHODS 49
Physical education, motor control and motor learning: theoretical paradigms and teaching practices from kindergarten to high school 49
Emotion Recognition in Hybrid Learning Environments 49
Negative Correlation between BMI and Perception of Physical Activity in Adolescents 48
L'influenza della differenza di genere sulla pratica della Motor Imagery 48
Situation Awareness, didattica e tecnologie: un possibile framework 48
SITUATION AWARENESS IN SPORTS SCIENCE: BEYOND THE COGNITIVE PARADIGM 48
PERCORSI DI RICERCA TRA UBIQUITÀ, DISTANZA E PRESENZA IN AMBIENTI DI APPRENDIMENTO DIGITALI DOPO ESPERIENZE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA NELL'EMERGENZA COVID 46
Education in the Metaverse: Amidst the Virtual and Reality 45
Metodologie e tecnologie nella scuola post-Covid: le soluzioni tecnologiche adottate dagli istituti scolastici per affrontare la Didattica Digitale Integrata 44
Spazio, tempo, corpo: il “qui ed ora” di studenti e docenti negli ambienti di apprendimento ibridi 38
Educational Robots, Emotion Recognition and ASD: New Horizon in Special Education 34
Textuality, Corporeality, Citizenship: Three Critical Dimensions of Artificial Intelligence in Educational Processes 28
Dalla complessità alla semplessità educativa: alcune riflessioni suo ruolo del gioco 27
Analysis on some Aspects of the Service in Volleyball 27
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the Invisible Man paradigm proposal 25
Educational robot with artificial intelligence to promote social-emotional learning in children with autism 24
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItaly tra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturale e nuove questioni semiotiche 24
Algorithmic Citizenship: Fostering Democracy, Inclusion and Explainability in the Era of Artificial Intelligence 23
The body and the space: Age and Gender Differences in space Representation 22
Correlation of the anthropometric characteristics and the ability to jump in volleyball 22
Powerglove: Genesis of a wearable technology aimed at studying volleyball service 21
Physical activity and social inclusion at school: a paradigm change 21
Anthropometrics characteristics and jumping ability in basketball 20
Physical Activity and Evolutionary Change of Motor Skills in Scholar Age 18
Anthropometric, physiological and performance aspects that differentiate male athletes from females and practical consequences 18
Physical Education during the first school cycle: a brief social psycho-pedagogical summary 18
Byod museum: enhancing cultural heritage with augmented reality 17
È possibile un’Intelligenza senza corpo? Verso una possibile sinergia tra autopoiesi e intelligenza artificiale 16
The physical effort required from professional football players in different playing positions 16
Preliminary work on the testing of power glove applied to volleyball 13
Some Teaching Method Elements of the Basketball Dribble 12
Inclusione: un concetto troppo giovane per l'intelligenza artificiale 11
El Cuerpo Es el Texto: Inteligencia Artificial, Textualidad, Corporeidad y Ciudadanía Algorítmica 10
null 1
Totale 7.964
Categoria #
all - tutte 33.545
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 33.545


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020220 0 0 0 0 0 0 0 0 0 55 65 100
2020/2021495 55 0 54 61 5 62 11 62 5 63 0 117
2021/2022348 8 0 2 8 11 1 6 50 37 10 79 136
2022/20232.779 116 165 77 57 27 275 18 212 1.076 292 291 173
2023/20242.536 248 202 249 316 311 272 274 315 217 27 35 70
2024/20251.451 70 33 159 51 157 41 216 50 580 94 0 0
Totale 7.964