DI TORE, Pio Alfredo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 5.040
NA - Nord America 1.119
AS - Asia 455
SA - Sud America 62
OC - Oceania 11
AF - Africa 8
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 3
Totale 6.698
Nazione #
IT - Italia 3.119
US - Stati Uniti d'America 1.108
IE - Irlanda 803
SE - Svezia 361
DE - Germania 271
SG - Singapore 169
UA - Ucraina 165
CN - Cina 90
VN - Vietnam 62
GB - Regno Unito 53
ES - Italia 52
DK - Danimarca 50
FI - Finlandia 47
FR - Francia 46
PE - Perù 34
PH - Filippine 23
HK - Hong Kong 20
NL - Olanda 20
CH - Svizzera 15
KR - Corea 15
IN - India 14
BR - Brasile 11
PS - Palestinian Territory 11
ID - Indonesia 10
TR - Turchia 10
AU - Australia 9
EC - Ecuador 9
IR - Iran 9
EG - Egitto 7
CO - Colombia 6
MY - Malesia 6
BE - Belgio 5
CA - Canada 5
GR - Grecia 5
JP - Giappone 5
LU - Lussemburgo 5
RU - Federazione Russa 5
AT - Austria 4
BZ - Belize 4
HR - Croazia 3
PL - Polonia 3
PT - Portogallo 3
TH - Thailandia 3
AE - Emirati Arabi Uniti 2
BD - Bangladesh 2
HU - Ungheria 2
NZ - Nuova Zelanda 2
XK - ???statistics.table.value.countryCode.XK??? 2
AR - Argentina 1
CI - Costa d'Avorio 1
CL - Cile 1
EU - Europa 1
KW - Kuwait 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
MX - Messico 1
NO - Norvegia 1
PA - Panama 1
PK - Pakistan 1
RO - Romania 1
SI - Slovenia 1
Totale 6.698
Città #
Dublin 802
Rome 418
Milan 216
Chandler 176
Naples 143
Singapore 128
Jacksonville 99
Boardman 98
Bologna 77
Beijing 64
Lawrence 64
Princeton 64
Dong Ket 60
Turin 57
Salerno 56
Ogden 54
Bari 52
Copenhagen 50
Wilmington 48
Palermo 41
Cassino 39
Inglewood 39
Florence 38
Ashburn 35
Helsinki 33
Genoa 32
Santa Clara 32
Brugherio 29
Chiclayo 29
Catania 27
Lecce 25
Cagliari 24
Messina 24
New York 24
Swansea 24
Verona 24
Padova 19
Brooklyn 18
Dalmine 18
Des Moines 18
Foggia 17
Perugia 17
Castellanza 15
Los Angeles 15
Bergamo 14
Brescia 14
Cebu City 13
Frankfurt am Main 13
Reggio Emilia 13
Ancona 12
Campobasso 12
Pescara 12
Reggio Calabria 12
Capoterra 11
Cava de' Tirreni 11
Cosenza 11
Monterubbiano 11
San Francisco 11
Trento 11
Aradeo 10
Como 10
Pisa 10
Besançon 9
Haikou 9
Pune 9
Rimini 9
Suwon 9
Vicenza 9
Arezzo 8
Caserta 8
Cologno Monzese 8
Livorno 8
Mercato San Severino 8
Modena 8
Paris 8
Pomigliano d'Arco 8
Ramallah 8
Rende 8
Ripi 8
Samugheo 8
Taranto 8
Trieste 8
Acerra 7
Ann Arbor 7
Benevento 7
Brandenburg 7
Carpi 7
Espoo 7
Formia 7
Melbourne 7
Partinico 7
Ravenna 7
Rocca Priora 7
Rovereto 7
Verdellino 7
Acireale 6
Agrate Brianza 6
Arzachena 6
Bagnolo Mella 6
Bogotá 6
Totale 3.880
Nome #
Intelligenza artificiale e processi educativi secondo ChatGPT 1.477
Intelligenza Artificiale e processi educativi secondo l’Intelligenza Artificiale 1.194
Didattica a distanza nell’emergenza Covid. Accessibilità e inclusione secondo i docenti 160
Docenti di sostegno, inclusione e media education nella scuola del Post-Covid 131
Metawelt - Corpi, interazioni, educazioni 122
EMOTRACKER: EMOTION RECOGNITION BETWEEN DISTANCE LEARNING AND SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS 102
Un "punto di vista" su autismo ed empatia 94
Rappresentazione dello spazio ed egocentrismo percettivo 90
Situation awareness and complexity: The role of wearable technologies in sports science 85
Il corpo e il testo: il corpo nella realtà aumentata 82
EMOROBOT: AN OPEN-SOURCE ROBOT TO PROMOTE THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN WITH AUTISM 77
MADRIGALE: A multimedia application for dyslexia and reading improvement GAmifying learning experience 74
How technologies in the classroom are modifying space and time management in teachers’ experience? 72
Artificial Intelligence, Text Mining and Semantic Indexing in the Investigation of Teacher's Personal Epistemologies regarding the Concept of Inclusion 70
Twisted eulenspiegel: An educational approach to role playing in the narrative contexts 68
Measuring empathy to support learning design and narrative game: A phenomenological approach 67
A Simplex Approach to Learning, Cognition, and Spatial Navigation: Emerging Research and Opportunities 67
OGGETTI NATURALI, OGGETTI SOCIALI E INCLUSIONE: IL CONTRIBUTO DELLE NEUROSCIENZE 64
The extended body in the teaching-learning process 62
Measuring the reading abilities of dyslexic children through a visual game 62
Il Developmental Test of Visual-Motor Integration (VMI) come strumento di identificazione delle difficoltà nella letto-scrittura legate all’aspetto visuo-spaziale: uno studio pilota 61
Digital Umwelt: Towards a Didactic Use of Natural Interfaces 61
Role Playing and Perspective Taking: An Educational Point of View 61
Epistemologie Latenti: utilizzo di tecniche di Intelligenza Artificiale, Machine Learning and Text Mining per indagare sulle epistemologie personali dei docenti di sostegno relativamente al concetto di inclusione Una proposta di flusso di lavoro 60
SPAZIALITÀ DIDATTICHE Empatia, sistemi di riferimento spaziale, apprendimento 59
El espacio empático en la educación: representación del espacio y empatía, de Piaget a la didáctica de la “simplicidad” 58
Ubiquità, distanza, presenza: note critiche su tecnologia e scuola primaria a margine dell’esperienza Covid-19 58
Consapevolezza della situazione e processi di insegnamento-apprendimento 58
PLuRALE project - Physical LiteRAcy in Lifelong Education 56
Didactics and “Simplexity”: Umwelt as a Perceptive Interface 56
Flipped Inclusion: Theoretical and Experimental Framework for an Augmented Classroom 54
Education is a virus from outer space: elementi di anatomia politica 54
Cloud-Learning: A New System for Inclusive, Simplifying, Networked Learning 54
Educare seamlessly. Dalla visione integrata delle teorie alle esperienze della comunità pedagogica italiana. Educating seamlessly. From the integrated view of theories to the experiences of the Italian pedagogical community 54
BMI e percezione dell’attività fisica: studio di correlazione 52
Can I Consider the Pong Racket as a Part of My Body? Toward a Digital Body Literacy 52
Umwelt, interfacce, semplessità:premesse di un approccio bio-costruttivista 52
SPACE REPRESENTATION AND GENDER DIFFERENCES 51
Spazio, movimento, prospettiva ed empatia: un prototipo di videogame didattico 51
Il progetto “Epistemologie Latenti”: obiettivi e stato dell’arte 50
IKeWYSe - I know what you see: An educational ontology-driven simulation game to foster perspective-taking skills 50
La stampa 3D nell’attività didattica: stato dell’arte e ipotesi di ricerca per la scuola dell’infanzia e per il primo ciclo di istruzione 49
Human Machine Interaction, Embodied Cognition and Phenomenology: the Body in Digital Storytelling 48
Exergames in motor skill learning 48
Verso un «Embodied Curriculum»: Framework concettuale e spunti operativi 48
Emorobot: Design e sviluppo di un robot per l’interazione uomo-macchina basata sul riconoscimento delle emozioni 48
Natural user interfaces as a powerful tool for courseware design in physical education 47
Perception is a function of action: The sunset of computational metaphor and its implications for teaching of Physical Education 47
Autism Spectrum as an Empathy Disorder 47
Spazialità didattiche: misurare l’empatia nel processo di insegnamento – apprendimento 46
THE ROLE OF THE NEW TECHNOLOGIES IN THE ITALIAN PRIMARY SCHOOL 46
Touch-screen-based assessment of fine motor skills for handwriting: a pilot study 45
Visuo-Spatial Attention And Reading Abilities: An Action Game Prototype For Dyslexic Children 44
Orienteering: Spatial navigation strategies and cognitive processes 44
The use of Video Analysis in Futsal as Tool in Physical Education and Sport teaching Method 44
Visuo-spatial attention and reading abilities: an action game prototype for dyslexic children 44
Maximising Accessibility in Museum Education through Virtual Realy: an Inclusive Perspective 43
Motor activities teaching and complexity: A reversal of the classical description of the mechanisms of perception and action 43
Forme sonore in movimento -Moving sonic forms 43
The Significance of Situation Awareness in Education: Being Aware of What We Learn in Handbook of Research on Cloud-Based STEM Education for Improved Learning Outcomes - (a cura di Lee Chao) University of Houston - Victoria, USA 42
Situation Awareness, didattica e tecnologie: un possibile framework 42
Motor imagery as a tool to enhance the didactics in physical education and artistic gymnastic 42
Physical education, motor control and motor learning: theoretical paradigms and teaching practices from kindergarten to high school 42
Negative Correlation between BMI and Perception of Physical Activity in Adolescents 41
L'influenza della differenza di genere sulla pratica della Motor Imagery 41
SITUATION AWARENESS IN SPORTS SCIENCE: BEYOND THE COGNITIVE PARADIGM 41
Emotion Recognition in Hybrid Learning Environments 41
MOTOR LEARNING IN SPORTS SCIENCE: DIFFERENT THEORETICAL FRAMEWORKS FOR DIFFERENT TEACHING METHODS 40
PERCORSI DI RICERCA TRA UBIQUITÀ, DISTANZA E PRESENZA IN AMBIENTI DI APPRENDIMENTO DIGITALI DOPO ESPERIENZE DI APPRENDIMENTO A DISTANZA NELL'EMERGENZA COVID 37
Metodologie e tecnologie nella scuola post-Covid: le soluzioni tecnologiche adottate dagli istituti scolastici per affrontare la Didattica Digitale Integrata 37
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the invisible man paradigm proposal 36
Education in the Metaverse: Amidst the Virtual and Reality 34
Spazio, tempo, corpo: il “qui ed ora” di studenti e docenti negli ambienti di apprendimento ibridi 30
Perceptual egocentrism and mental rotation in primary school age: the Invisible Man paradigm proposal 23
Educational Robots, Emotion Recognition and ASD: New Horizon in Special Education 23
Dalla complessità alla semplessità educativa: alcune riflessioni suo ruolo del gioco 19
Analysis on some Aspects of the Service in Volleyball 18
Accessibilità, Digital Twin e Philosophy of Design: il progetto ScanItaly tra nuove prospettive di accesso al patrimonio storico, artistico e culturale e nuove questioni semiotiche 15
Textuality, Corporeality, Citizenship: Three Critical Dimensions of Artificial Intelligence in Educational Processes 15
The body and the space: Age and Gender Differences in space Representation 15
Anthropometrics characteristics and jumping ability in basketball 13
Algorithmic Citizenship: Fostering Democracy, Inclusion and Explainability in the Era of Artificial Intelligence 12
Powerglove: Genesis of a wearable technology aimed at studying volleyball service 12
Correlation of the anthropometric characteristics and the ability to jump in volleyball 12
Physical Activity and Evolutionary Change of Motor Skills in Scholar Age 11
Educational robot with artificial intelligence to promote social-emotional learning in children with autism 10
Byod museum: enhancing cultural heritage with augmented reality 10
Anthropometric, physiological and performance aspects that differentiate male athletes from females and practical consequences 10
Physical Education during the first school cycle: a brief social psycho-pedagogical summary 10
È possibile un’Intelligenza senza corpo? Verso una possibile sinergia tra autopoiesi e intelligenza artificiale 9
Physical activity and social inclusion at school: a paradigm change 9
The physical effort required from professional football players in different playing positions 8
Preliminary work on the testing of power glove applied to volleyball 7
Some Teaching Method Elements of the Basketball Dribble 7
Inclusione: un concetto troppo giovane per l'intelligenza artificiale 3
null 1
Totale 7.024
Categoria #
all - tutte 29.227
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 29.227


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/2020355 0 0 0 0 0 0 8 126 1 55 65 100
2020/2021495 55 0 54 61 5 62 11 62 5 63 0 117
2021/2022348 8 0 2 8 11 1 6 50 37 10 79 136
2022/20232.779 116 165 77 57 27 275 18 212 1.076 292 291 173
2023/20242.536 248 202 249 316 311 272 274 315 217 27 35 70
2024/2025511 70 33 159 51 157 41 0 0 0 0 0 0
Totale 7.024