RUSSO, Carlo
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 4.523
NA - Nord America 4.055
AS - Asia 2.530
SA - Sud America 163
AF - Africa 22
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 19
OC - Oceania 12
Totale 11.324
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 3.982
IE - Irlanda 1.240
CN - Cina 1.010
SG - Singapore 786
SE - Svezia 717
DE - Germania 565
IT - Italia 516
UA - Ucraina 475
RU - Federazione Russa 474
TR - Turchia 229
HK - Hong Kong 213
GB - Regno Unito 141
BR - Brasile 133
FI - Finlandia 126
VN - Vietnam 113
IN - India 101
FR - Francia 70
BE - Belgio 59
CA - Canada 44
AT - Austria 27
CZ - Repubblica Ceca 21
PL - Polonia 21
BD - Bangladesh 20
MX - Messico 20
EU - Europa 19
ES - Italia 17
NL - Olanda 15
AR - Argentina 12
AU - Australia 12
ID - Indonesia 12
ZA - Sudafrica 12
JP - Giappone 11
RO - Romania 8
LT - Lituania 7
LU - Lussemburgo 7
DK - Danimarca 6
EC - Ecuador 5
IQ - Iraq 5
KE - Kenya 4
MY - Malesia 4
PK - Pakistan 4
SA - Arabia Saudita 4
VE - Venezuela 4
IL - Israele 3
PA - Panama 3
AL - Albania 2
AZ - Azerbaigian 2
BO - Bolivia 2
CH - Svizzera 2
CL - Cile 2
CO - Colombia 2
DM - Dominica 2
JO - Giordania 2
MA - Marocco 2
PY - Paraguay 2
TH - Thailandia 2
UZ - Uzbekistan 2
AF - Afghanistan, Repubblica islamica di 1
AM - Armenia 1
BB - Barbados 1
DO - Repubblica Dominicana 1
EG - Egitto 1
GD - Grenada 1
GI - Gibilterra 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
HU - Ungheria 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
LV - Lettonia 1
MN - Mongolia 1
MU - Mauritius 1
PE - Perù 1
PH - Filippine 1
PS - Palestinian Territory 1
PT - Portogallo 1
RS - Serbia 1
SN - Senegal 1
TJ - Tagikistan 1
TN - Tunisia 1
Totale 11.324
Città #
Dublin 1.240
Chandler 800
Singapore 444
Jacksonville 347
Rome 306
Ashburn 240
The Dalles 227
Izmir 217
Hong Kong 213
Nanjing 211
Dallas 210
Beijing 173
Boardman 173
Hefei 116
Princeton 103
Lawrence 99
Ann Arbor 94
Nanchang 83
Brooklyn 82
Los Angeles 82
Dearborn 78
Munich 75
New York 74
Wilmington 74
Woodbridge 70
Ogden 65
Moscow 60
Brussels 58
Des Moines 46
Seattle 46
Pune 45
Kunming 43
Cassino 39
Inglewood 39
Changsha 35
Helsinki 34
Santa Clara 34
Dong Ket 30
Milan 30
Council Bluffs 29
Hebei 29
Ho Chi Minh City 29
Tianjin 29
Shenyang 28
Vienna 24
Hanoi 23
Orange 23
San Francisco 23
São Paulo 23
Jiaxing 22
Brandenburg 21
Denver 21
London 20
Mumbai 18
Toronto 18
Stockholm 17
Houston 15
Warsaw 15
Salerno 13
Auburn Hills 12
Boston 12
Chicago 12
Frankfurt am Main 12
Hangzhou 12
Montreal 12
Chennai 11
Olomouc 11
Tokyo 11
Turku 11
Brno 10
Lanzhou 10
Norwalk 10
Querétaro 10
Verona 10
Atlanta 9
Changchun 9
Johannesburg 9
Manchester 9
Phoenix 9
Poplar 9
Ankara 8
Feltre 8
Mexico City 8
Orem 8
Saint Petersburg 8
West Jordan 8
Luxembourg 7
Nuremberg 7
Redwood City 7
Zhengzhou 7
Guangzhou 6
Ningbo 6
Redmond 6
Sarno 6
Amsterdam 5
Arce 5
Canberra 5
Dronten 5
Gelsenkirchen 5
Porto Alegre 5
Totale 7.225
Nome #
Analisi esplorativa delle differenziazioni strategiche nelle aziende agricole 154
L’Agricoltura e i Parchi”, Agricoltura in Campania Numeri eProspettive-6° Censimento Generale dell’Agricoltura-I risultati definitivi, L’Informatore Agrario, Novembre 2012, pag. 16-24 ISSN 0020-0689 153
A mixed-model frontier approach in efficiency analysis 149
Benefits and costs of EU marketing standards for agri-food products: Workshop Report 145
"Assessing agriculture environmental impact: a cluster analysis approach" 143
Censimento e sviluppo rurale: metodologie di analisi delle relazioni tra aziende e territorio 142
Designing geographical indication institutions when stakeholders’ incentives are not perfectly aligned 142
Consumer Behavior Under Conflicting Information Provided by Interested Parties: Implications for Equilibrium in the Market for Credence Goods 141
Clustered data in small area estimation: an analysis of rural local economies∗ 140
Alternative Italian agricultural cooperative strategies in the changing EU food system 139
Collecting agri-environmental data in farm structure sample surveys: a multivariate allocation model 139
8. The apparent paradox of unadvertised private food safety standards 138
Our products are safe (don’t tell anyone!). Why don’t supermarkets advertise their private food safety standard? 135
Pressione socio-economica ed evoluzione del tessuto produttivo agricolo 133
Analisi del posizionamento strategico 133
Pass-Through of Unfair Trading Practices in EU Food Supply Chains: Methodology and Empirical Application 133
La conduzione diretta in Italia nel periodo 2000-2007: resistenza passiva o adattamento strategico? 132
Estimating Market Power with Weak A Priori Information: An Exploratory Approach to the Model-Specification Problem 132
Il ruolo dei giovani nell'evoluzione strategica della conduzione diretta 131
Agricultural Support Policies in Imperfectly Competitive Markets: Why Market Power Matters in Policy Design 130
Family farms: are they endangered of extinction? 127
Obiettivi metodologici e strumenti analitici della ricerca 126
Censimento e sviluppo Rurale: Metodologie di Analisi delle Relazioni fra Aziende e Territorio 125
Economic rationale behind differences in the composition of seemingly identical branded food products in the Single Market 124
Alternative demand for the food system: the case of italian cooperatives 122
Analisi tematiche: le dinamiche del lavoro, la finanza e la crescita economica delle imprese cooperative agroalimentari italiane. 122
L'agricoltura nei Parchi 121
Pressione competitiva ed adattamenti strategici delle strutture agricole 120
Incentive to efficient in agricoltural cooperatives 120
La specificità femminile nelle relazioni di mercato: una valutazione attraverso l’impiego delle variabili canoniche nell’analisi esplorativa delle corrispondenze 119
An ex-post evaluation of the 2000-2006 Rural Development Plan of the Lazio Region using farm-level data 118
COVID-19 pandemic and food waste: An empirical analysis 117
Data reduction in small area estimation 116
La metodologia di analisi 116
Implicazioni della proposta Agenda 2000 sulla distribuzione aziendale dell'aiuto ai seminativi: un'analisi per tipologia e territorio 115
“Equity management practices in Italian agriculture cooperatives: a cluster analysis approach” 115
Selection of covariates in Small Area Estimation with multilevel models 115
Consumer acceptance of food obtained from olive by-products 115
La valutazione delle performance delle cooperative sociali agricole 114
Il sostegno al reddito attraverso una analisi aziendale dell'aiuto ai seminativi 113
Optimal Design for Area Crop Insurance: a Model-Based Area Estimation Approach 112
“Il sostegno al reddito attraverso un’analisi aziendale dell’aiuto ai seminativi” 112
Le imprese cooperative nell'UE e negli USA. Le cooperative di nuova generazione possono realmente apportare benefici ai produttori europei? 112
“Equity Management Practices in Italian Agricultural Cooperatives: a Cluster Analysis Approach” 112
Pressione competitiva e ricambio generazionale nelle aziende agricole della Regione Lazio 112
Consumer attitudes towards local and organic food with upcycled ingredients: An Italian case study for olive leaves 112
“Ricambio generazionale e strategie produttive nelle aziende agricole a conduzione diretta: alcune considerazioni sulla base di un’analisi tipologica.” 111
The Crisis of Small Farms in Central Italy: Can Farmer Turnover Slow Down the Downfall? 109
MODELING PROCESSOR MARKET POWER AND THE INCIDENCE OF AGRICULTURAL POLICY: A NON-PARAMETRIC APPROACH 109
Consumers' environmental responsibility and their purchase of local food: evidence from a large-scale survey 108
Strategie di qualificazione dei prodotti e governance nell'agroalimentare: il caso delle produzioni biologiche 107
Il posizionamento strategico delle aziende agricole italiane. Una mappa concettuale basata sui risultati del VI Censimento Generale dell’Agricoltura 107
General linear models in small area estimation: an assessment in agricultural surveys 106
Il ricambio generazionale nelle aziende agricole: alcune considerazione sulla base dei dati campionari. 106
Politiche agricole e concorrenza imperfetta: perché la PAC ha bisogno di una politica per la concorrenza 106
“Implicazioni della proposta Agenda 2000 sulla distribuzione aziendale dell'aiuto ai seminativi: una analisi per tipologia e territorio”. 106
L'agricoltura laziale alla luce delle statistiche ufficiali 104
Incentives to Efficient Investment Decisions in Agricultural Cooperatives 104
Small area estimation models diagnostics and business decisions 104
Farmgate versus retail prices and supermarkets’ pricing decisions: an integrated approach 104
Effects of managers' power on capital structure: a study of Italian agricultural cooperatives 104
Farms’ structural adjustment to the increasing competitive pressure: specialization vs. de-specialization in Italian agriculture 104
Members’ financial evaluation and cooperatives’ decision processes 103
Le cooperative agricole italiane e l’evoluzione del settore agroalimentare: un’analisi delle strategie emergenti e dei processi decisionali. 103
La definizione di azienda agricola in vista del censimento 2010. 103
Modelli comportamentali dei consumatori e strategie di pricing della grande distribuzione organizzata. Implicazioni per le filiere agroalimentari 103
Gli indicatori di impatto ambientale in agricoltura: verso la definizione di tipologie agroambientali delle aziende agricole 103
The Impact of Plant Variety Protection Regulations on the Governance of Agri-Food Value Chains 103
L'evoluzione strutture delle aziende agricole negli anni '90: un'analisi alla luce dei dati censuari. 102
L'evoluzione del tessuto produttivo regionale 102
Economicità redditività e performances delle cooperative agricola di trasformazione. 100
I requisiti minimi per beneficiare dei pagamenti diretti e le scelte dell’Italia: sull’efficienza del criterio della superficie aziendale 100
Small-area estimation in the presence of area-level correlated responses 100
Modeling Processor Market Power and the Incidence of Agricultural Policy: a Nonparametric Approach 99
Product innovation and imperfect Competition in the Italian fruit-drink industry 99
“Equity management in italian agricultural cooperatives: power and trust as alternative strategies to build an effective equity base” 98
Pressione competitiva e adattamenti strategici delle strutture Agricole 98
Il Sostegno allo Sviluppo Rurale 98
Farmgate prices, retail prices, and supermarkets' pricing decisions: An integrated approach 96
Deficiency Payments and Market Power: Effects of Imperfect Competition on Welfare Distribution and Decoupling 95
Le strategie emergenti delle imprese agricole: il settore primario fra multifunzionalità e industrializzazione 95
“Le assicurazioni multirischio sulle rese come strumenti di politica agraria: un approccio real options”. 95
Nuovi caratteri dell’azienda agraria alla luce del Censimento 2000: un’analisi preliminare della realtà diretto-coltivatrice della regione Lazio 93
Il Ricambio Generazionale 93
Potere di mercato e contrattuale nella filiera agroalimentare: il ruolo delle OP 93
Le strategie di mercato delle aziende agrarie del Lazio alla luce dei dati censuari: un’analisi multivariata delle aziende a conduzione diretta del coltivatore 92
Product Innovation and imperfect competition in the Italian fruit-drink industry 92
Modelling pricing behavior with weak a priori assumptions. An exploratory approach 92
Un'analisi del posizionamento strategico settoriale 89
Profiling young consumers’ perceptions of GMO products: A case study on Italian undergraduate students 86
Estimation of Supply and Demand Elasticities of California Commodities 85
Purchases of Fruit and Vegetables for at Home Consumption During COVID-19 in the UK: Trends and Determinants 85
L’evoluzione strutturale delle aziende agricole a conduzione diretta: un’analisi alla luce dei dati censuari 84
Gli standard privati di sicurezza alimentare: un modello di teoria dei contratti per l'analisi degli aspetti organizzativi e promozionali 82
New dimensions of market power and bargaining in the agri-food sector: organisations, policies and models 82
FOOD VALUE CHAIN IN THE EU – HOW TO IMPROVE IT AND STRENGTHEN THE BARGAINING POWER OF FARMERS? 78
Using Private Food Safety Standards to Manage Complexity: A Moral Hazard Perspective 77
The growing influence of social and digital media 77
Market power and bargaining power in the EU food supply chain: The role of producer organizations 73
Sustainability standards: Voluntary versus mandatory regulation. Their role in facilitating transition to sustainable agri-food systems 71
Totale 11.054
Categoria #
all - tutte 54.448
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 54.448


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021544 0 0 0 0 0 135 27 98 9 97 33 145
2021/2022772 8 12 5 35 39 8 10 48 178 6 149 274
2022/20233.374 230 312 143 233 176 617 18 172 1.351 9 61 52
2023/2024743 55 54 34 24 25 140 59 81 103 10 28 130
2024/20251.860 51 42 159 35 187 26 210 79 663 21 231 156
2025/20261.933 287 505 133 345 573 90 0 0 0 0 0 0
Totale 11.694