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The paper aims to illustrate the results of a testing activity of a general customer satisfaction management model designed for online services provided by public administrations. The results are part of a wider research project, aimed at the implementation of a customer satisfaction management model for online services, starting out from citizen evaluations concerning the quality of services provided by public administrations. The model presupposes that the aspects of the service on which citizens are called to express their perceptions refer to well-identified phases of the supply process, in such a way as to facilitate improvement measures. The testing activity involved a pilot group of Italian public administrations.
Testing a customer satisfaction model for online services
The paper aims to illustrate the results of a testing activity of a general customer satisfaction management model designed for online services provided by public administrations. The results are part of a wider research project, aimed at the implementation of a customer satisfaction management model for online services, starting out from citizen evaluations concerning the quality of services provided by public administrations. The model presupposes that the aspects of the service on which citizens are called to express their perceptions refer to well-identified phases of the supply process, in such a way as to facilitate improvement measures. The testing activity involved a pilot group of Italian public administrations.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: http://hdl.handle.net/11580/16616
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.