LUNGU, Monica Alina
LUNGU, Monica Alina
Dipartimento di Economia e Giurisprudenza
Assistive Technologies, Digital Literacy and Didactic for Inclusion
2019-01-01 Treglia, Eugenia; Magnanini, Angela; Caione, Gianni; Lungu, Monica Alina
Assistive technologies, digital literacy and didactic for inclusion
2021-01-01 Treglia, Eugenia; Magnanini, Angela; Caione, Gianni; Lungu, Monica Alina
Contributi scientifici in memoria di Antonio Fusco.
2020-01-01 Betta, Giovanni; Cipolli, C; Carcione, Filippo; Silvano, Francos; Bonaiuto, P; Ciarnella, M; Petrilli, S; DE MARCO, Giovanna; Tuozzi, G; Gioia, E; Zagarella, F; Treglia, Eugenia; Cristini, C; Cesa-Bianchini, G; Cristini, L; Belova, S; Ushakov, D; Mazhul, La; Knyazev, Vn; De Caroli ME, ; Licciardello, O; Falanga, R; Sagone, E; Tomassoni, Rosella; Dorfman, L; D'Angiò, A; Trezza, T; Lungu, Monica Alina; Di Nuovo, S; Bonaiuto, P; Biasi, V; Montemurro, M; Salvatore, S; Mastandrea, S; Gorrese, A; Starnino, Bernardo; Bonaviri, G; Cogliani, M; Di Nenna, M; Dei, P; Petrov, Vm; Carcione, M; Rigas, Av; Kalamakis, D; DE VITO, Leila; Madonna, Federica; Pulli, G; Åkerström, U; Tiozzo, E; Stamatina Panagiotakopoulou, I; Diamanti, L; Parsi, Mr; Spinosa, Giacinta Anna; Tudorel, O; Vintilă, M; Cosmin, G; D'Angiò, G; Viceconte, L; Goian, C; Baldassare, I; Ferdinandi, L; Greco, C; Matarazzo, Olimpia; Pallikaris, I; Zanon, Alessandra; Panaccione, D; Gargano, Marialaura; Broccoli, Amelia; Santangelo, Nicola; Mele, Lidia Maria; Blezza, F; Paone, F; Brandolini, R; Petrini, M; Amodio, Stefano; Barattucci, M.
Creativity, divergent Thinking, Attitudes, Values, Ideational Bahavior and Personality in a sample of italian university student
2021-01-01 Tomassoni, Rosella.; Treglia, Eugenia.; Quaglieri Pantanella, Romina.; Lungu, Monica Alina
Creativity, Divergent Thinking, Attitudes, Values, Ideational Behaviour and Personality In A Sample Of Italian University Student.
2021-01-01 Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Quagliarelli Pantanella, Romina; Lungu, Monica Alina
Esistenza letteraria e rivelazione psicologica: il “metodo Fusco” applicato all'analisi dei Dubliners di J.Joyce
2021-06-04 Lungu, Monica Alina
Intersoggettività e disturbo dello spettro autistico tra neuroscienze e psicanalisi: prospettive emergenti e implicazioni pedagogiche
2022-01-01 Treglia, Eugenia; Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina
Intersubjectivity and autism spectrum disorder between neuroscience and psychoanalysis: Emerging perspectives and pedagogical implications
2022-01-01 Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina
Letteratura e Psicologia: Analisi di "Poseidone" di Franz Kafka
2019-01-01 Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina
Lineamenti di Psicologia Generale
2019-01-01 Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina
Processi creativi e disabilità: nuovi sentieri per l'inclusione
In corso di stampa Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina
PSYCHODYNAMIC ASPECTS OF THE FAIRYTALE THE LITTLE PRINCE BY ANTOINE DE SAINT-EXUPERY
2022-01-01 Tomassoni, Rosella; Benvenuto, Melissa; Lungu, Monica Alina
Psychology and literature: some psychological reflections about evelyne by Joyce
2023-01-01 Tomassoni, Rosella; Spilabotte, Francesco; Lungu, Monica Alina
Psychology and Literature: the Consciousness of Zeno by Italo Svevo
2023-01-01 Tomassoni, Rosella; Benvenuto, Melissa; Lungu, Monica Alina
Sexting in adolescence: what are the reasons? An empirical study.
2022-01-01 Tomassoni, Rosella; Zanon, Alessandra; Gargano, Marialaura; Lungu, Monica Alina; Infurna, M. R.
Technological use behaviors, personality and university performance among Italian university students
2021-01-01 Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina
Technological use behaviors, personality and university performance among italian university students
2021-01-01 Treglia, Eugenia; Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina
The Influence of Health Beliefs, of Resources, of Vaccination History, and of Health Anxiety on Intention to Accept COVID-19 Vaccination
2021-01-01 Stefanut, A. M.; Vintila, M.; Tomita, M.; Treglia, E.; Lungu, M. A.; Tomassoni, R.
Uso delle tecnologie digitali e creatività: un'indagine empirica sugli studenti della scuola primaria
2020-01-01 Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina
Titolo | Data di pubblicazione | Autore(i) | File |
---|---|---|---|
Assistive Technologies, Digital Literacy and Didactic for Inclusion | 1-gen-2019 | Treglia, Eugenia; Magnanini, Angela; Caione, Gianni; Lungu, Monica Alina | |
Assistive technologies, digital literacy and didactic for inclusion | 1-gen-2021 | Treglia, Eugenia; Magnanini, Angela; Caione, Gianni; Lungu, Monica Alina | |
Contributi scientifici in memoria di Antonio Fusco. | 1-gen-2020 | Betta, Giovanni; Cipolli, C; Carcione, Filippo; Silvano, Francos; Bonaiuto, P; Ciarnella, M; Petrilli, S; DE MARCO, Giovanna; Tuozzi, G; Gioia, E; Zagarella, F; Treglia, Eugenia; Cristini, C; Cesa-Bianchini, G; Cristini, L; Belova, S; Ushakov, D; Mazhul, La; Knyazev, Vn; De Caroli ME, ; Licciardello, O; Falanga, R; Sagone, E; Tomassoni, Rosella; Dorfman, L; D'Angiò, A; Trezza, T; Lungu, Monica Alina; Di Nuovo, S; Bonaiuto, P; Biasi, V; Montemurro, M; Salvatore, S; Mastandrea, S; Gorrese, A; Starnino, Bernardo; Bonaviri, G; Cogliani, M; Di Nenna, M; Dei, P; Petrov, Vm; Carcione, M; Rigas, Av; Kalamakis, D; DE VITO, Leila; Madonna, Federica; Pulli, G; Åkerström, U; Tiozzo, E; Stamatina Panagiotakopoulou, I; Diamanti, L; Parsi, Mr; Spinosa, Giacinta Anna; Tudorel, O; Vintilă, M; Cosmin, G; D'Angiò, G; Viceconte, L; Goian, C; Baldassare, I; Ferdinandi, L; Greco, C; Matarazzo, Olimpia; Pallikaris, I; Zanon, Alessandra; Panaccione, D; Gargano, Marialaura; Broccoli, Amelia; Santangelo, Nicola; Mele, Lidia Maria; Blezza, F; Paone, F; Brandolini, R; Petrini, M; Amodio, Stefano; Barattucci, M. | |
Creativity, divergent Thinking, Attitudes, Values, Ideational Bahavior and Personality in a sample of italian university student | 1-gen-2021 | Tomassoni, Rosella.; Treglia, Eugenia.; Quaglieri Pantanella, Romina.; Lungu, Monica Alina | |
Creativity, Divergent Thinking, Attitudes, Values, Ideational Behaviour and Personality In A Sample Of Italian University Student. | 1-gen-2021 | Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Quagliarelli Pantanella, Romina; Lungu, Monica Alina | |
Esistenza letteraria e rivelazione psicologica: il “metodo Fusco” applicato all'analisi dei Dubliners di J.Joyce | 4-giu-2021 | Lungu, Monica Alina | |
Intersoggettività e disturbo dello spettro autistico tra neuroscienze e psicanalisi: prospettive emergenti e implicazioni pedagogiche | 1-gen-2022 | Treglia, Eugenia; Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina | |
Intersubjectivity and autism spectrum disorder between neuroscience and psychoanalysis: Emerging perspectives and pedagogical implications | 1-gen-2022 | Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina | |
Letteratura e Psicologia: Analisi di "Poseidone" di Franz Kafka | 1-gen-2019 | Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina | |
Lineamenti di Psicologia Generale | 1-gen-2019 | Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina | |
Processi creativi e disabilità: nuovi sentieri per l'inclusione | In corso di stampa | Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina | |
PSYCHODYNAMIC ASPECTS OF THE FAIRYTALE THE LITTLE PRINCE BY ANTOINE DE SAINT-EXUPERY | 1-gen-2022 | Tomassoni, Rosella; Benvenuto, Melissa; Lungu, Monica Alina | |
Psychology and literature: some psychological reflections about evelyne by Joyce | 1-gen-2023 | Tomassoni, Rosella; Spilabotte, Francesco; Lungu, Monica Alina | |
Psychology and Literature: the Consciousness of Zeno by Italo Svevo | 1-gen-2023 | Tomassoni, Rosella; Benvenuto, Melissa; Lungu, Monica Alina | |
Sexting in adolescence: what are the reasons? An empirical study. | 1-gen-2022 | Tomassoni, Rosella; Zanon, Alessandra; Gargano, Marialaura; Lungu, Monica Alina; Infurna, M. R. | |
Technological use behaviors, personality and university performance among Italian university students | 1-gen-2021 | Tomassoni, Rosella; Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina | |
Technological use behaviors, personality and university performance among italian university students | 1-gen-2021 | Treglia, Eugenia; Tomassoni, Rosella; Lungu, Monica Alina | |
The Influence of Health Beliefs, of Resources, of Vaccination History, and of Health Anxiety on Intention to Accept COVID-19 Vaccination | 1-gen-2021 | Stefanut, A. M.; Vintila, M.; Tomita, M.; Treglia, E.; Lungu, M. A.; Tomassoni, R. | |
Uso delle tecnologie digitali e creatività: un'indagine empirica sugli studenti della scuola primaria | 1-gen-2020 | Treglia, Eugenia; Lungu, Monica Alina |